האם חברות תיירות צריכות מיתוג מעסיק?

חברות תיירות עוסקות באופן טבעי בתיירות, כולל מיתוג של עצמן בהתאם לשיקולים שונים מול לקוחותיהן. אך מה לגבי מיתוג מול העובדים? אם רעיון זה נשמע לכם מוזר ולא מובן, אתם לא לבד! רבים לא מודעים, להיבט משנה מעניין זה של תחום המיתוג בעסקים. מה זה אומר בפועל? מדוע כדאי לחברות תיירות להשקיע בכך? כיצד עושים זאת? הסבר ענייני, תובנות שימושיות ועוד, ראו בסקירה הקצרה שלפניכם.

 

גם העובדים בוחרים בכם

לקוחות בוחרים בעסקים שמתאימים להם ועסקים בוחרים עובדים שמתאימים להם. אבל בואו לא נשכח שגם מחפשי עבודה בוחרים במעסיק כזה או אחר. לעתים אין להם ברירות רבות. עבור מהנדס רכבות למשל, אין בישראל הרבה חלופות מבחינת תעסוקה. אבל מי שרוצים לעבוד בחברת תיירות יימצאו לא מעט מעסיקים מסוג זה. מדוע שייבחרו דווקא בכם? אם תקראו מידע נוסף על מיתוג מעסיק, תבינו שזהו מפתח שימושי אשר מסייע לעשות מבחינה זו הבדל גדול. בתמצית, עובדים בוחרים בכם, גם בעקבות מידע שיש להם על אופי העבודה אצלכם שמעבר לשכר ולעבודה ברמתה הטכנית. אם תחשבו מנקודת מבטם, תבינו שהם שואלים את עצמם שאלות כגון מה היא האווירה במקום העבודה? מה עשוי להיות אטרקטיבי בעבודה דווקא שם? עד כמה הם משקיעים בעובדים מבחינה מקצועית? חברתית? מה מיוחד בחברת התיירות הזו? מה שונה אצלה? אם יש לכם תשובות טובות לשאלות אלה, אז מוטב שהם ידעו עליהן מראש, לא? לשם כך דרושה השקעה יזומה וחכמה, בתכנון וקידום מיתוג המעסיק שלכם.

 

מדוע זה חשוב כל כך?

מיתוג מעסיק יסייע לכם:

  • למשוך עובדים איכותיים – להשיג את העובדים הטובים ביותר שאתם יכולים.
  • למשוך את העובדים שמתאימים לכם ביותר – איכות לא מספיקה, אלא חיונית התאמה של אותם עובדים למשרה ולחברה בכלל.
  • לקדם שימור עובדים – תודות לכך שהעובד בוחר אתכם, על סמך היכרות מעמיקה יותר, תודות למיתוג המעסיק. כמובן, לשם כך המיתוג חייב להיות אותנטי.

 

ההשלכות לחברת תיירות

בחברות תיירות יש חשיבות רבה לאיכות העובדים. בחברה כזו, אם תדעו למתג עצמכם היטב מול מחפשי עבודה, תשפרו את הסיכוי להשיג עובדים מתאימים, אשר יישארו איתכם לאורך זמן. לשם ההמחשה, אלה שתי נקודות שבהן הדבר מתבטא:

  • באינטראקציה עם לקוחות – לחברת תיירות יש לקוחות רבים ומשתנים. האינטראקציה השוטפת של העובדים איתם, עושה הבדל גדול בהצלחת עסק מסוג זה.
  • ביעילות תפעולית – חברת תיירות חייבת להיות יעילה מול לקוחותיה. הצורך בדיוק במידע שמספקים ללקוחות, עמידה בזמנים, שרות לקוחות איכותי – אלה כמה היבטים שמחדדים זאת. שוב, מציאת עובדים מתאימים תשפיע על נקודות אלה מאוד ומיתוג מעסיק יסייע להשיג עובדים כאלה.

 

כיצד תקדמו זאת בפועל?

גם אם זה נשמע נושא פשוט יחסית, מיתוג מעסיק דורש מחשבה וקידום שיטתי. זה כולל:

  • חשיבה אסטרטגית – מחד, על מיתוג המעסיק עצמו. מאידך או במקביל, מיתוג המעסיק מתחבר לטיפול בנושאים האסטרטגיים של מיתוג, תדמית, מוניטין, בידול ומיצוב.
  • השקעה מתמשכת – בדומה להם, גם מיתוג מעסיק דורש השקעה מתמשכת, אשר מתבטאת במגוון הערוצים בהם יש לעסק אינטראקציה עם הציבור. במיוחד עם עובדים פוטנציאליים. למשל האתר שלכם או עמוד שלכם ברשת חברתית.
  • לדעת מה להבליט – למשל סיפור מיוחד אם וככל שישנו, מאחורי העסק והקמתו, מקימיו המקוריים והעומדים בראשו כיום.
  • לעבוד עם מומחים – הסתייעות במומחי שיווק למטרה זו, עבור גיבוש אסטרטגיה, תוכניות ויעדים. בהמשך ביצוע ומדידה של התוצאות.

 

לסיכום

מבין הפעילויות הרבות בעסקים, אסטרטגיות ובכלל, קידום מיתוג מעסיק הוא דבר שבהחלט כדאי לכם לקחת בחשבון.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו!

מסע באמזונס

נגישות