חברות תיירות גדולות – שדרגו את חווית המשתמש של האתר שלכן! הכול על CDN

אתרים עסקיים הם כלי עזר חשוב ביותר כיום, בוודאי לגבי חברת תיירות. מסיבה זו, חיוני להבטיח שהאתר מתפקד היטב, כל הזמן. האם האתר שלכם מסוגל לעמוד בקפיצות מפתיעות בעומסי הגישה אליו? האם לקוחות מתלוננים לעתים שהוא "צולע" מעט בתגובותיו? במידה וכן, ולמעשה גם אם לא, יש מושג בעולם המחשוב שכדאי לכם מאוד להכיר – CDN. במה מדובר? מי מציע שירות כזה? וכיצד הוא עשוי לסייע לכם מאוד?

CDN מחלק את העומסים

CDN הוא ראשי התיבות של המונח Content Distribution Network או Content Delivery Network. כפי שהשם מרמז, זו היא רשת שרתים, אשר נועדה לספק תכנים. רשתות כאלה זמינות כיום, גם בפורמט הנוח של שירותי ענן. באמצעות השירות הזה, ניתן לשפר גישה לתכנים באתר אינטרנט, בעלות נמוכה יחסית (החל מ-$29 לחודש). התשתית שתבצע את העבודה, תהיה במודל זה באחריות ספק השירות. כך שאתם לא תצטרכו לטפל בה או לדעת עליה בפירוט. השיטה פשוטה: במקום שרת אחד, יש אוסף שרתים אשר חולקים בעומס העבודה. אם שרת אחד עמוס, שרת אחר ימלא את מקומו. אם שרת מסוים קרוב יותר גיאוגרפית לגולש שמבקש תכנים של האתר, רשת ה-CDN תספק לו אותם מהשרת שקרוב אליו ביותר.

הצורך העסקי בכך

אתר של חברת תיירות גדולה צריך לתת שירות להיקף לקוחות משתנה. השוני עשוי לנבוע משינויים בביקוש לנסיעות, בהתאם לעונות השנה, חגים ועוד. הוא עשוי להשתנות גם בתגובה למגוון נסיבות נוספות, כגון מבצע שיווקי שיצא לדרך. בכל מקרה, האתר חייב לספק חוויית שירות טובה לגולשים אליו. אלא שאתר מבוסס על שרת, שבסופו של דבר לא יעמוד בעומס. אם אתם מכינים X משאבי חומרה לשם כך, מה יקרה כאשר יידרשו יותר? ואם אתם משתמשים מראש בהיקף משאבים גדול ככל הנדרש לתסריט התובעני ביותר, פירוש הדבר שהם עומדים רוב הזמן ללא ניצול מיטבי. משמע – ביזבוז משאבים יקרים.

 

 

תועלות מרכזיות

לשימוש ברשתות אלה, יש תועלות לא מעטות. בולטות במיוחד, התועלות הבאות:

  • מהירות ואמינות – תכני האתר שלכם יוגשו בצורה עקבית ואיכותית. כלומר, הם יהיו זמינים תמיד ובמהירות גישה טובה עד מצוינת. העיכוב בתקשורת מולם (Latency) יהיה מזערי, אם בכלל.
  • חוויית משתמש משופרת – תודות לכך, לקוחותיכם ייהנו מחוויית משתמש משופרת ואין זה משנה, מאיזה מיקום גיאוגרפי הם גולשים.
  • אבטחה – ה-CDN עצמו מהווה עזר אבטחה עבור אתרי אינטרנט. זאת, מאחר שהוא מסייע כנגד התקפות DDoS, בכך שהתוקפים לא יכולים לגשת ישירות לאתר שלכם. התקפות אלה, למי שלא מכיר, הן פשוט ניסיונות "להציף" את האתר בפניות, עד שהוא נתקע.
  • קידום אתרים – תועלות ה-CDN, יסייעו לכם גם מבחינת קידום במנועי חיפוש (SEO).

עוד מהשטח

בכדי להרחיב ולהמחיש את הדברים, כמה מילים נוספות לגבי השירות של GNS בנושא זה: הרשת תותאם לאופי השימוש שלכם בתכנים. יש כמובן הבדל בין תוכן אתרים סטטי שלא משתנה, לבין תוכן אשר משתנה מעט במהלך היום או כזה שמשתנה בתדירות גבוהה במיוחד. בהתאם לכך, רשת ה-CDN תוכל להתעדכן בכל כמה דקות או כל כמה שניות. המידע מהאתר שלכם יהיה שמור תמיד ב"מטמון" (Cache), בכדי לחסוך בהיקף הפניות לשרת המרכזי ולצמצם צווארי בקבוק בתקשורת. כמו כן, תוכלו לשלב את השירות באופן פשוט ומהיר במערכות שלכם.

לסיכום

כדאי לכל חברת תיירות גדולה, לבדוק לעומק את נושא ה-CDN, כאמצעי לייעול השימוש באתרה.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו!

מסע באמזונס

נגישות