אוכל מסביב לעולם: 5 המדינות שהאוכל בהן ישאיר לכם טעם של עוד

חלק בלתי נפרד מחופשה מעבר לים כולל כמובן את המסעדות והשווקים שהופכים את החופשה לבלתי נשכחת. למעשה, הימים בהם הסתפקנו רק ברשתות מזון מהיר או מסעדה אחת תמו, לא מעט בזכות המודעות הקולינרית הגבוהה של הקהל הישראלי אשר רוצה לשלב במסגרת החופשה גם חשיפה למזון איכותי ומקומי. אם גם אתם מגדירים את עצמכם כ"פודיז" ורוצים ליצור חופשה קולינרית, להלן חמשת המדינות שהאוכל בהן ישאיר לכם טעם של עוד – עד לפעם הבאה:

איטליה

האוכל האיטלקי נחשב לאהוד במיוחד כאן בישראל, ולא בכדי. למעשה, טיול באיטליה שלא משלב את האוכל האיטלקי המסורתי הוא אף פעם לא טיול שלם, בייחוד לאור המגוון הגדול של המנות אשר מושפע מהעמים השונים החיים באיטליה. לא בכדי המטבח האיטלקי נחשב לאחד מהמטבחים המשובחים בעולם, הן בזכות מנות אייקוניות כמו פסטה ופיצה לצד תבשילים המבוססים על חומרי גלם מקוריים שיהפכו את הביקור שלכם במדינה לבלתי נשכח.

ספרד

המטבח הספרדי מורכב ממסורת של בישול אשר התפתחה מזה מאות שנים, כאשר אחד האלמנטים שהופכים את המטבח הזה למבוקש מאוד נובע בעקבות השימוש בשמן זית כמעט בכל מנה. שמן הזית הספרדי הוא שמן משובח שמקפיץ את הטעמים, בייחוד במנות מסורתיות כמו למשל נקניקיות צו'רוס, גספצ'ו ועוד. בנוסף, אם אתם מתכננים לבקר בספרד אין סיכוי לפספס את ארוחת הבוקר הספרדית שהפכה לשם דבר בעולם.

אוכל מסביב לעולם: 5 המדינות שהאוכל בהן ישאיר לכם טעם של עוד

תאילנד

מטבחים מהמזרח הרחוק היו פחות מוכרים לקהל הרחב, אולם בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה המטבח התאילנדי כובש את לבבות הישראלים – ולא בכדי. מדובר במטבח המשלב טעמים עזים, חריפות וכן לא מעט אינטרפרטציות לאוכל רחוב משובח. בעת הגעה למדינה רצוי להגיע לשווקים התוססים המציעים מגוון מנות המבוססות על המטבח התאילנדי, כולל הקינוח שזוכה לביקוש אדיר גם כאן בישראל בשם בננה לוטי.

יוון

אין ספק כי המטבח היווני הוא המטבח המוכר והאהוב ביותר על הקהל הישראלי, ולא בכדי. המטבח היווני מורכב מחומרי גלם טריים לצד גבינות ומאפים שגם ניתן להכין בהמשך בבית. השילוב של סלט יווני ביחד עם מאפה הוא שילוב מושלם שתמיד עובד, בייחוד לחופשה קיצית ביעד מבוקש כמו יוון.

צרפת

ידוע לכל כי צרפת היא יעד קולינרי מדהים, הן בזכות מנות אייקוניות והן בזכות מסעדות ברמה של חמישה כוכבים. בנוסף, בשנים האחרונות לא מעט ישראלים פתחו מסעדות בעיר הבירה פריז כמו למשל אסף גרניט שאף זכה בכוכב מישלן. מטבח זה הוא מטבח משובח המאופיין בשימוש בחומרי גלם האופיניים לכל אזור, מוצרי יסוד בולטים כמו שמנת, חמאה, יין כמו גם צירים לצד כמהין, גבינות מקומיות וכן טכניקות בישול שהפכו את המטבח הצרפתי לשם דבר בעולם.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו!

מסע באמזונס

נגישות